Tegyük ki a facebookra

2020. május 05. 19:47 - Valid

A faliújság felelős jelentkezik

Azért írok itt és így, mert itt egyszerre érlek el Benneteket és nem levél, hogy meg kelljen válaszolni.

A maga (egyelőre) egyszerű kis designjával készen áll az ÚV fb oldal, hogy mint egy faliújság, telitűzdeljük az üzeneteitekkel és reménykedjünk, hogy egyre többen viszik hírét, hogy te, figyelj már, ezt érdemes elolvasni! A cél az, hogy idővel mind nagyobb legyen a követőtábor, aki tudni akarja, kik ezek és mit akarnak.

Faliújság. A faliújságfelelősök egyikének szerepében jelentkezem, hogy kérjem, gondolkodjatok a faliújságról. Azon, hogy kiket akartok előtte tolongani látni, és hogy miről és hogyan akartok tacepaot kirakni??

Kihez szólunk? Legyen néhány AVATAR!

A kommunikációs stratégia része kell legyen az, hogy KIKET akartok elkapni. Kihez szóltok? Az egyes célcsoportok karakterszerű megszemélyesítője egy-egy AVATAR. 

Egy történet:

Klasszik sztorim, többen ismerik. A legutóbbi p választások pokoli narancs éjszakája után reggel összeomolva, kisírt szemekkel, a végtelen reménytelenség szinte önmegsemmisítő állapotában elrogyadoztam az autószerelőhöz, akihez időpontom volt. Rám nézett, és minthogy jobb verziómhoz szokott korábban, csodálkozva kérdezte, "mi van magával"? Én szinte sikoltottam, "hogy kérdezhet ilyet, Zoli, maga hol él? Felfogta, hogy mi történt mára virradóra?" - Ja! - mondta - hát igen! De tudja mit? Én is ezekre szavaztam! - Maga? Maga normális? - kérdeztem kétségbeesetten. Menő, lipótvárosi csávó, gondolkodó típusú középosztálybeli, ugyan autószerelő, de kultúra fogyasztó, és intelligens, soha nem feltételeztem volna róla. - Jó, jó, tudom! - válaszolta tanácstalan fejjel... - De értse már meg, NINCS ALTERNATÍVA!

Ez példa, szóval, amikor a fb-on megszólalok, nekem fejben autószerelő Zoli ugrik be (többek között) és ráhangolódom. Látom a két egyetemista gyereket, a htb feleséget, a menő ügyfeleket, a kisuvickolt műhelyt, udvarán a felső középkategóriás eladó autókkal... teremtődik egy miliő a fejemben és akkor megértem, hogy ő miről és milyen stílusban szeretne hallani/olvasni/látni. Mennyi ideje van rá és mennyi intellektuális kapacitása az üzeneteim befogadására. 
Ez csak EGY darab avatar. 

Az ÚVNP AVATAR-jait fel kell építeni. Többet. Mondjuk legalább hatot. Ez a strat és a komm strat része kell legyen.

Addig is jótanács - azonosítsd a saját célcsoportod típus karaktereit, nevezd el őket és amikor írsz vagy beszélsz, a nyelvükön szólalj meg!

Mielőbb teremtsétek meg az avatarokat közösen, az attól kezdve megkönnyíti a döntéseket a tartalmakról és a stílusról. 

(Ha valakit zavar az AVATAR elnevezés, a marketing szakszó erre: "persona")

Hol terem a tartalom?

Mindjárt elkezdünk tartalmakat kitenni az ÚV fb oldalára. A tartalmak egy része értelemszerűen az ÚV blog cikkeiből keletkezik. És még?

Milyen tartalmakat fogunk ott közzétenni? Milyen műfajokban? Milyen stílusban? Milyen megközelítésből? Milyen gyakorisággal? Milyen forrásból? És ki válaszol ezekre a kérdéseimre? 

Nem futtattam körkérdést, hogy ki mit gondol ezekről, de fogadok, hogy mindenkinek más van a fejében. 

  • Volt, aki azt mondta, gifeket, mémeket. (Jó ötlet, mondjuk borítékolom, hogy abban aztán lesz vita, hogy melyik, kinek az ízlését hogyan birizgálja)
  • Az egyik cikkhez írott introm visszapattant a cikk szerzőjétől, hogy "én nem fogalmazok így", ennél visszafogottabb stílus szükséges. (Abszolúte méltánylom, ezért is írok most amúgy)
  • Van, aki naponta 1-t, van, aki hetente 2-t gondol kitenni.
  • Van, akivel a személyesség dimenzióiról elmélkedtünk.

Ha vállalat lennénk, pontosan definiált célközönséggel, üzenetekkel és megrendelővel (aki a ceo vagy tulajdonos), akkor a marketing igazgató feladata és felelőssége lenne az, hogy a vállalati célokat kommunikációval/marketinggel támogassa. A ceo és a tulajdonos ritkán kommunikál direktben a facebookon. De az elején ő definiálja a kereteket és időnként övé a cenzúra. 

Kértétek, hogy kezeljem az ÚV fb oldalát. Vállaltam, hogy heti kettő tartalmat megosztok. Ez pusztán egy technikai manőver, cca 14 kattintás. Ezen túl meg kellene határozni, hogy az ÚV cikkeken kívül, amiket megosztok, még

  • Kitől fogadhatok be tartalmat?
  • Milyen műfajok megengedettek?
  • Ha az egyik tengely a direktpolitikai - kevésbé direktpoiltikai tartalom, a másik tengely a komolyság - könnyedség tengelye, akkor a koordináta mely területét színezzük? Vagyis inkább az a kérdés, mik a tengelyek?
  • Az introkat ki írja a tartalmakhoz?
  • Ki keres hozzá illusztrációt? Egyáltalán legyen-e illusztráció? 

Csapdák

Most csak ez a kettő jut eszembe, de biztos van még más is:

Az egyik csapda a "Bazár" - Óriási a felhozatal az ov-t kritizáló cikkek, mémek, karikatúrák műfajában. Vonzó lenne ezekből szedni és megosztani időnként. Csúszós jég, mert felveti azt a kérdést, hogy hol a jóízlés határa (mindenkinél más) és azt is, hogy az ÚV kommunikációjában hány % a jelenlegi ov kritika és mennyi a jövőt formáló program, útmutató gondolat, lelkesítő üzenet...

A másik csapda a "Tankönyv" - ha minden cikk és intro formális és neutrális, akkor félő, hogy unalmas és túlságosan kiszámítható lesz. Kell egy kis szexi téma/forma néha!! 

Ezzel azt is akarom mondani, hogy amikor az ÚV komm stratégiájáról gondolkodtok, akkor azt is meg kell határozni, hogy milyen megközelítésben, milyen hangvételben, miről fogtok beszélni jobbára.

ÁJ-val beszélgettünk erről. Egyetértettünk abban, hogy főleg definiatív, mint reaktív kommunikáció lenne hosszú távon hatásos és elegáns és célravezető. Sőt, még egy kommunikációs technikát is szívesen megmutatok, ami a konkrét nyilatkozatokban segíti ezt a taktikát. 

(A jelenleg futó nagyon kellemes beszélgetés Antall József cikkéről épp az a dilemma, amit egy "átkeretezéssel" közös nevezőre lehetne hozni...)

Javaslatom

Legyenek "rovatok". Csak magunk között fogalmazok így, hogy rovat. Nem akarom kiírni, értelemszerűen. Csak kategóriákat akarok meghatározni, mert ha elfogadjátok, akkor az segít, hogy ezek alapján  tartalmakat gyűjtsetek.

1. Ismered? - rovat

Ide ÁJ-val azt gondoltuk, hogy fontos lesz mindenki hasonló szerkezetben bemutatkozzon. A bemutatkozás-cikk természetesen a blogon jelenik meg először, de célja, jellege eltér az egyéb blogcikkektől, ezért érdemes külön műfajként gondolni rá.

Hamarosan küldjük mindenkinek a felkérést és a keretet, amibe kérjük önmagáról a szöveget. 

2. Blog cikkek - rovat

Értelemszerű

3. BTW - rovat (aktuális témák, napi események értelmezése az ÚV értékrendje, üzenetei alapján)

Ehhez kell írási ambíció és ötlet, de Ti mindannyian magas gondolkodók vagytok, ezért biztos vagyok benne, hogy mindenről "az" jut eszetekbe. Tehát ha szembejön egy téma, egy cikk, egy fotó, egy jelenség, akkor arról kisebb terjedelemben írtok és belecsempészitek az ÚV értéknyilatkozatát, üzeneteit. Bekülditek a fb konténerbe, én kerítek hozzá egy csinos ingyenes stockfotót és már kész is fasza kis poszt

4. Értékrendben közel állók cikkeinek megosztása introval, rövid értelmezéssel. 

Ilyen pl. GyD és LG kooperációban megjelent eü tartalmú cikke volt a múlt héten. Vadásszatok hozzátok közel álló méltó publicisták cikkeit, introzzátok és küldjétek be a fb konténerbe.

5. Azt is gondoljátok, ugye, hogy az ÚV fb oldalnak a p programját is meg kell majd jelenítenie...? Apró falatokra vagdosva, avatar nyelvre fordítva, emészthetőre főzve. Bárcsak már ott lennénk...!!!

6. Abban reménykedem, hogy mindenkinek van még sok eredeti ötlete "rovat"-ra a fenti evidenciákon kívül és elküldi azokat a fb konténerbe 

Update - LG javasol egy új rovatot, amely rövid, tartalmában erős és komoly, formájában modern és trendi videospotok egy-egy üzenetetek megjelenítésére. Ezek háza is a blog lenne, de rendszeresen kikerülnének a fb-ra.

Javaslatom még, de nem a tartalomra. A fb konténer, szerintem nem más, mint egy megosztott drive mappa, amit PJ vagy ÁJ kezel és megoszt és abba mindenki pakolászhat. Így mindenki láthatja, hogy mik a témák, beleírhat, javasolhat, és a mappából egy központi szereplő (döntéshozó) jelzi nekem, hogy mi mehet ki. 

Addig is...

Minden ÚV cikket kirakok olyan introval, amit a tartalomból kiemelt szövegrészlettel, vagy neutrális introval vezetek fel. Aki szeretné az introt megváltoztatni, annak ha gondoljátok, ÁJ adjon szerkesztői jogot, bemehet és kijavíthatja. Sajnos az én kapacitásom kevés arra, hogy egyeztessem az introk tartalmát, ez több körös és időrabló elfoglaltság, ráadásul azt érdemes tudni, hogy a fb intro a pillanat művészete, az olvasást követő percben már el is felejtette az olvasó. 

(El) tévedés ne essék

Időnként előkerülnek évekkel ezelőtti stratégiai tervek, koncepciók, nagyívű dokumentumok. Végigfutom őket és azon derülök, hogy így, utána már, mennyire más lett a valóság, mint a terv. És eszembe jut a tervezés axióma - nem azért kell a térképen az útvonalterv, hogy azon menjünk végig, hanem, hogy tudjuk, mitől kell majd eltérnünk. Hogy ne tévedjünk el. Hisz vezetni akarunk! 

simon-migaj-dklqrhz1wwc-unsplash.jpg

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://avali.blog.hu/api/trackback/id/tr1515661932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása